onsdag, juni 22, 2011

Känns som ett tidigt slutryck

Nya bilder från söndagens prov utlagda. Kanske kommer det mera...

Idag såg jag nått trevligt på SKK Avelsdata... Alice hade tävlat Freestyle och är numera uppflyttade till klass 2. Stort grattis!!! Vad skoj med en hund som är meriterad i ytterligare en disiplin.

Har helt glömt bort årets nedräkning till semestern men nu börjar det närma sig. Känns som om det är ett riktigt slutryck just nu. Tycker att det brukar lugna ner sig lite inför sommaren men det har det verkligen inte gjort i år. Nu är det bara 6 arbetsdagar kvar och det finns hur mycket som helst att göra och det kommer hela tiden in nya grejer.

Efter jobbet idag var vi på ytterligare en husvisning. Ett hus med ännu ett bra läge men på tog för mycket att fixa vilket skulle innebära ytterligare en miljon och dessutom en hel massa arbete så vi la ner det direkt.

Åkte hem och lagade chorizo med blomkålsmos och åkte sedan upp med hundarna i skogen. När vi käkade blixtrade det till ett par gånger och en knall hörde vi men det kom inget regn som tur var. I skogen var det dock varmt och fuktigt och mygg och sven svärmade som aldrig förr så jag fick gå omkring och vifta trots att jag hela tiden girörde mig frammåt och då brukar det normalt gå rätt bra men inte idag. Usch var jag ogillar mygg. Även hundarna besvärades, inte i skogen men efterråt då de hade röda fläckar på magen efter alla bett.

Kvällen blev lugn. Har ännu inte riktigt återhämtat mig utan är rejällt trött på kvällarna så ska försöka ta mig i säng i tid även idag.

Inga kommentarer: