söndag, april 29, 2012

Apporteringstest och viltmöten

Packade och städade samt åt frukost innan dagen drog igång på allvar. Fyra hundar skulle genomföra ett apporteringstest och eftersom jag aldrig sett ett sådant tidigare så var det kul att det arrangerades på förmiddan.

Vattendelen genomfördes på Solhaga medan landdelen genomfördes ute i skogen. En hund blev godkänd, grattis Sanna och Zokie

Först ut var Anette och Vinnas mamma Pixel


Zokie

Arne och Lissa

Anette och Pixel


Zokie



Blev inte så mycket träning idag, gick en promenad med hundarna, Vinna fick prova på vilt igen och fortfarande är vilt mycket populärt. Syskonfotografering och såklart avslutande fotografering av hela gruppen men också vildänderna genomfördes också.

Vinnas syster Elite med vilt





Vinna med vilt







? och Gudrun med Scott, Birgitta med Zigge, Lisbeth med Patch, jag med Vinna och Anette med syster Elite och mamma Pixel

Klockan 13:30 skiljdes vi och jag påbörjade mina 80 mil hemmåt. Det gick mycket mycket bra och jag anlände till Hudiksval klockan 20:30. Skönt att bilen höll men nu ska jag leta ny bil...

Inga kommentarer: