söndag, april 15, 2012

Å en till...

Sov gott och kände mig utvilad när jag steg upp. Skulle släppa ut hundarna på gården å med min timing så kommer så klar nån med hund och går förbi precis när alla tre är i språng. Gud vad less jag är på att ha tomt intill gångväg! Å vips så var jag på dåligt humör!

Hur som så tog jag med Vinna och Humla och gick en långpromenad upp i skogen och det blev verkligen en lång och skön promenad. Humla visade Vinna att man kan springa i vägtrummor med vatten och edt verkade Vinna tycka om. Humla älskar det och sprang fram och tillbaka hur många gånger som helst.

Gick också ner till Idsjön-Bodsjön för att kolla om isen var borta och det var den såklart. Vinna lyckades trilla i vid tre tillfällen men det verkar inte besvära henne. Eftersom det blir tvärdjupt så skulle hon behöva simma direkt men hon var så lugn och sansad att hon bara vända om direkt hon kom i vattnet och kravlade sig beslutsamt upp för gungflymarken. Kommer alltså inte att bli problem som det verkar!












 

Totalt var jag ute i nästan två timmar och direkt när jag kom hem fick hundarna sitta i hundgården medan jag krattade det som var kvar. Tog rätt på de fyra stora högar som blev och släppte sedan ut hundarna för att även kratta hundgården innan vi gick in och åt lunch. Henke hade under tiden tvättat båda bilarna utvändigt så nu är de rena men silversaaben skulle behöva dammsugas också så jag får väl ge mig på det vid tillfälle.

Efter lunchen var både jag och hundarna trötta så vi somnade en stund innan jag tog tag i vardagsrumsfönstrena så nu är de tvättade på alla sidorna. Dammsög också hela huset när Henke gick med Neo och Humla och sedan blev det golvtorkning och bortstädande av påsk. Shit vilket effektivitet!

Henke grillade rostbiff till middag och sedan slappade vi i soffan och hejade på Skellefteå i hockeyn. Äntligen blev det vinst!

Vinna diggar den nya hallmattan.

Inga kommentarer: