fredag, april 27, 2012

Min första riktiga kennelträff!!!

Det kommer förhoppningsvis fler bilder senare. Dag 1 tog jag inte några bilder...

Klockan 07:30 började vi, jag, Vinna och Humla att rulla mot småland och vår första riktigt kennelträff. Med Neos uppfödare var det aldrig några kennelträffar däremot så träffades vi med Humlas kull ett par gånger men inget som kan kalls kennelträff direkt. Idag var det altså dags, Vildandens och Digby tollers stod som arrangör av den första gemensamma kennelträffen.

Bilen gick bra, trafiken flöt på i raskt tempo och hundarna var nöjda trots den långa resan. Gjorde ett enda stopp utanför Gränna  då jag tankade, rastade hundarna (och mig själv) och köpte mig en korv. Till Markaryd och Solhaga anlände jag kl 14:45 och var då först på plats efter att ha avverkat 80mil ganska precis.

Började med att gå en promenad med hundarna för att lokalisera mig på platsen och när jag kom tillbaka började folk droppa in allt eftersom så jag checkade in i ett rum, bäddade och gjorde mig hemmastadd. När Anette, som jag skulle dela rum med anlänt gick vi en promenad med hundarna så att de fick lära känna varan. Vinna och Elite var såklart nöjda med att hitta varann och det blev mycket spring. Humla var lite av en polis så vi delade av rummet för säkerhets skull.

Det tog sin tid att checka in allesammans så själva träffen började med middag klockan 18:00.

Efter maten delades vi in i tre lag och vi skulle då dirigeras ut och hämta dummysar med förbundna ögon. Ni kan ju tänka er hur lätt det är när alla står och skriker och man är 30m från sitt lag och ska försöka utröna vilka kommandon som gällde för en själv. Inte lät men OJ vad många dummysar vi fick in.
I väntan på lagindelning

Jan Andersson höll sedan ett teoripass om jakt innan vi samlades nere i en gillestuga för lite snacks och vin innan vi gjorde kväll.

Inga kommentarer: