måndag, december 10, 2012

Nedräkningen kan börja...

När det är 10 arbetsdagar kvar till jul brukar jag börja nedräkningen så nu är det dags. Tror att det blir en sista inspektion idag sen har jag lite skrivelser och annat att ta tag i resten av tiden inför jul.

På förmiddagen blev det lite skrivjobb och sen åkte jag hem på lunch som vanligt. När jag släppte Vinna och Humla så sprang de i kapp och tacklade varan sen började Vinna halta. Det är väl typiskt! Haltningen försvann snabbt och hon skrek aldrig till. Ser dock att hon viker ut ena bakbenet och håller det lite i luften när hon lägger sig. F-n också!!! Hoppas nu bara att det är en sträckning och inget annat...

På eftermiddagen åkte jag på inspektion till ett företag som jag aldrig varit på tidigare. Det visade sig bli ett mycket positivt och intressant besök på ett företag som arbetade miljömedvetet och som verkade ha god ordning. Kom inte tillbaka till stan förrän nästan 16:30 och då blev det bara lite bokningsavslut och dessutom en kort avrapportering från de senaste veckornas arbete som ska rapporteras av till nämnden.

Väl hemma igen blev det en promenad med hundarna. Ingen hälta på Vinna men jag tycker att hon markerar lite på ena bakbenet när hon sätter sig och lägger sig. Känns verkligen inte bra nu när röntgen närmar sig.

Efter middag med Plättar, hallonsylt och vispgrädde vilket jag inte ätit på över 1,5 år så var jag så trött att jag somnade i soffan.

Vaknade lagom till avslutningen av handbollsdamernas match mot serbien och passade efter det att träna lite fot och sitt/ligg -stanna kvar med Vinna. Skiftningar ligg-stå, ligg-sitt och sitt-stå med Humla.

Ikväll kom de också och skottade ren vår gata. Skottade bort alla snöhögar, trottoarena och annat. Nu finns det plats att mötas på gatan igen....

Inga kommentarer: