torsdag, november 21, 2019

Kan det vara löp på gång?

Rättegången fortsatte idag så jag och Anna var med även idag. Dock var allt klart strax efter lunch så då tog jag en promenad med tjejerna och sen blev det jobb som vanligt resten av dagen.

Direkt efter jobbet åkte jag till totohallen. Idag var det bara jag och Anna om tränade. Då blev det genrep inför utställningen och det gick allt annat än bra. Hoppig och bitig Esset som var helt hopplös. Tränade istället lite apportering och det fick även Vinna göra även om jag fokuserade på konen och rutan med henne. Hon däremot var riktigt duktig idag!

När jag kom hem var Esset helstressad. Sprang omkring när hon var inne och smågruffade. Hoppade mot altandörren och skulle ut. Fick hon gå ut så försökte hon klämma sig genom fårstängslet som vi har runt gården. Jag undrar om det kan vara löp på G och att det är därför hon blev så konstig.
Hon gick an hela kvällen och jag var säker på att jag inte skulle få sova nått på natten men när vi gick och la oss så lugnade hon sig också och gick och la sig efter mindre än 5 minuter.


Inga kommentarer: