onsdag, december 18, 2019

Kylslaget

På förmiddagen var det möte från 8-12 och på lunchen tog jag med tjejerna och 4 dummiesar ut i skogen. Lämnade dummiesar på stigen som jag vände om och skickade tjejerna på som linjetag. Kortare för Esset och längre för Vinna. Esset är så jäkla snabb så greppen blir väldigt slarviga så jag vet inte riktigt hur vi ska komma tillrätta med det. Vi får jobba på och se om erfarenhet ger resultat.
Efter ytterligare en bits promenad då de fick gå lösa vid min sida så stannade vi till. ´Tjejerna fick sitta lösa medan jag gick och la ut ett sök med 4 dummiesar. Vinna fick börja och hämta in två och sedan fick Esset hämta in två.

Det var riktigt bitigt för det blåste en del. När jag kom tillbaka till jobbet visade det sig att det var hela –8 grader och som sagt… dessutom blåsigt.

På eftermiddagsfikat blev det en lååång tårta!

Efter jobbet åkte jag och köpte en reflexväst till Vinna. Hurtta Ranger som till ordinarie pris kostar 599 kr på många ställen. På granngården kostade den 549 kr och jag hade 100 kr rabatt så det blev 449 kr. Tyvärr hade de ingen i Essets storlek så jag får försöka beställa en istället.

En promenad genom byn i kylan blev det när vi kom hem och sen fixade vi middag. Jag dammtorkade och torkade golvet i gästrummet och badrummet sen orkade jag inte mera ikväll. Få bli lite varje kväll nu å så är vi ju lediga lördag och söndag. Det är verkligen en perfekt jul i år. Massor med ledighet vilket ska blir riktigt skönt.

Till middag blev det kycklingpaj och sen värmde vi oss framför brasan. Vinna, som är ordentligt skendräktig är superseg till skillnad från Esset som dock var rejält trött ikväll även hon.


Inga kommentarer: