torsdag, september 03, 2020

Äntligen ny framruta

Redan när vi köpte bilden våren 2017 sa de att ni måste byta framruta. Jag har inte tyckt att det varit några större problem förrän nu i sommar och framförallt nu till höst när solen är låg. Nu i höst har jag inte sett nått vissa dagar när jag haft direkt solljus mot framrutan. Hur som helst, idag lämnades bilen in på bilglasfirman och OJ vilken skillnad det blev. Nu har det varit mulet idag så det ska bli väldigt spännande att se skillnaden när jag är ute och kör i solljus igen.

I övrigt var det arbete på hemmaplan idag. På lunchen en promenad med brudarna. Vi promenerade ner till Nordenholmskvarn och in i skogen där vi stod och käkade hallon.

På eftermiddagen åkte Henke och Ronnie upp till Jämtland för att fiska. De skulle vara ytterligare en person men i dessa tider får man stanna hemma om man blir sjuk...

Jag och tjejerna gick ut i skogen och plockade svamp och sen käkade vi palt till middag. 

En extremt lugn och skön kväll med Morden i Sandhamn uppdatering så jag missat några avsnitt. 

Inga kommentarer: