lördag, september 05, 2020

Garderobssröj och hundträning

 Jag har så fullt på mina klädhyllor och i garderoben så idag tog jag först en promenad med tjejerna efter frukost och sedan satte jag igång och sorterade. Stuvad om i garderoben och vek ihop saker som tidigare hängt osv så nu ser jag vad jag har för kläder. Tog några timmar men nu är det gjort.

Åkte sedan upp till skjutbanan och körde inkallning och stoppsignal med Esset samt lite viltträning och dirigeringssignaler.

Vinna fick också dirigeringssignaler och sök med änder.

Efter det så fick bägge tjejerna se när jag la ut ett sök. Vi gick sedan en skogspromenad i 45 minuter innan vi kom tillbaka till söket igen. Då fick de turas om att söka medan någon stog 30 meter bort och sköt in sin bössa inför älgjakten.

Trötta och nöjda åkte vi hem och jag åt smörgåstårta och ett glas rosé från gårdagens provning. Mumsigt värre! Kaffe och kaka och sedan kom jag på att jag skulle ta en dusch och då passade jag också på att krypa ner i baljan en stund. Skön lördag måste jag säga!!!

Inga kommentarer: