torsdag, september 24, 2020

Dirigeringsträning

 Idag på lunchen konstaterade jag att bonden nu samlat in allt hö från täkten så nu kan man börja använda ytan för hundträning istället. 

 Jobbade dock på hela dagen och kom inte hem förrän klockan 17 men då bytte jag direkt om och tog med mig vita käppar och ett gäng dummiesar och sen gick jag ner på täkten för att träna dirigeringar. Fokus idag låg helt och hållet på Ut (bakåt skick) för både Esset och Vinna. Något mera basic för Esset men detta är defenetivt något som även Vinna behöver träna.

Härligt att kunna träna alldeles nedanför huset. 200 m rastning på vägen till och från marken och sen bara fokus på träning. Gjorde att jag redan strax efter klockan 18 var hemma igen och då hade Henke satt igång med maten.

Middag, tv och sedan bums i säng. Mörka kvällar gör mig verkligen trött tidigt... 

Inga kommentarer: