onsdag, september 23, 2020

Inspektioner och rally träningstävling

Idag var jag på plats på jobbet igen. Dock med reservationen att jag var ute på inspektioner på förmiddagen och satt i Teamsmöte hemma på eftermiddagen men i morgon ska jag vara på plats hela dagen.

Efter jobbet idag blir det träningstävling i Rally på klubben. Får väl se hur det går med min taggade och explosiva lilla hund :-)

Jodå, det blev väldigt många som kom till rallyträningen ikväll då Satu och Inger hade fixat en träningstävling för nybörjar och fortsättningsklass. Jag anmälde både Esset och Vinna idag och det var Esset som började.... Hon var lika het som vanligt och blir frustrerad när det inte kommer någon belöning. Hon har ett jättefint fotgående och kan alla skyltar men så belönar hon sig genom att kampa med mig. Totalt 9 minuspoäng för fys och dessutom -10 för fel övning då hon började kampa så jag var tvungen att bryta å då satte hon sig. I grunden alltså fys men blev fel övning då hon satte sig. Totalt fick vi ändå behålla 79 poäng och kom med det på andra plats. 

Vinna är lugn och förig men var lite långt i från mig i början och blir sne på ståövningarna. Det är dock små avdrag så hon slutade som Vinnare med 93p. Vinna vann igen 💓💓💓

Det var en trött matte och två trötta och nöjda tjejer som slappade framför tvn ikväll

Inga kommentarer: