tisdag, september 08, 2020

Inspektion, brand och löpning

 Arbete på hemmaplan även idag. På förmiddagen var det möten med en nationell grupp som ska förtydliga kemikalietillsynen. Mötet ägde rum via Teams...

Precis före lunch åkte jag ut på inspektion och på vägen hem stannade jag till i skogen och tränade lite med hundarna. Lite teckenträning och linjetag blev det för tjejerna idag. Samtidigt var det och sköt in älgstudsarna på skjutbanan så även idag fick de skotträning. Den enda som bryr sig är jag, hoppar till mellan varven men det gör inte hundarna...

Efter lunch blev det en akututryckning då en byggnad som skulle rivas hade tänts på. Polis, räddningstjäns t och miljökontor fick då rycka ut.

Hela dagen försvann i och med detta. 

Kändes skönt att ta en löprunda när Henke kom hem. Då rensar man lungorna från all brandrök. Henke gick med Vinna så jag fick springa med bara Esset. Gick fort och både jag och Esset tyckte att det var skönt efteråt...

På kvällen blev det middag och Friidrott.


Inga kommentarer: