måndag, september 07, 2020

Vilthantering

 Jobbar hemifrån i alla fall inledningsvis denna veckan. 

På lunchen gick jag en promenad med tjejerna genom byn. Kämpar som tusan för att få till ett hyffsat lugnt "promenad vid sidan" för Esset för hon är verkligen som ett yrväder fortfarande trots att jag tycker att jag jobbat i ett år med detta. Funkade mestadels rätt bra i dag...

Efter jobbet var det tänkt att jag skulle åka och träna med gänget men det blev istället ett genrep inför ev. provstart med Roland och Gunilla . Holly vad duktig och helt obrydd över båten vilket var den stora nyheten för henne. Väldigt fin vilthantering visade hon också upp.

Vinna fick också köra "provupplägg" med vilt. Hon gjorde det bra fram till sista viltet på söket. En and, längst ut i söket då slog det slint och huvud, hals och filéer på anden blev middagsmat till Vinna. Mycket besviken då hon varit så duktig hela hösten.

Esset körde jag lite tecken med innan Roland och Gunilla kom. Höger, vänster och ut (bakåt) till godisskål. Efter att de "stora" hundarna tränats så fick Esset köra lite vilt. Markeringar med and, duva och trut. Trots att vi inte kört med trut och duva sedan i våras så gick det bra. Avlämningar med vilt är under all kritik men hon tog allt idag.

När jag kom hem hade Henke fixat korvstroganoff till middag och sen blev det slapp framför tvn

Inga kommentarer: