onsdag, november 16, 2022

Hemmajobb, ny löprunda och vinterdäck

 Idag var jag igång med att jobba redan klockan 06:00 då jag satt hemma och jobbade. Klockan 9:30 tog jag en paus och tog med Esset ut på en löprunda. Var lite roligt när vi skulle iväg. Esset och Vinna kom till hallen när jag höll på att snöra på mig skorna och tog fram löplinan och selen till Esset. Vinna tittade på mig och drog sedan iväg till sovrummet. Hon som alltid brukar vilja följa med men löprundorna är inget hon suktar efter. 😅

Testade att springa ut i skogen och en runda som jag går ibland men som jag aldrig testat att springa. Det var skönt att få en runda och slippa springa fram och tillbaka med den är mera kuperad men det dåliga är att nu när det är lite fuktigt så var det mycket blöta löv på backen vilket gjorde det halkigt. Dessutom händer det att krossar kör den stigen så bitvis var det dessutom lite lerigt och det är också halkigt. Hur som helst så blev det i alla fall prick 4 km vilket var väldigt lämpligt

Precis före lunch åkte jag in till Hyundai för att få vinterdäcken monterade på bilen och sen när jag kom hem tog jag med tjejerna på en promenad med lite dirigeringsträning.

Eftermiddagen flöt på bra och jag hann med en massa inspektionsrapporter och beslut innan det var full dag klockan 16:30.

En promenad med tjejerna genom byn och sen blev jag upphämtad av Lasse och Birgitta. Logen hade middag på Hamnkrogen ikväll så det blev en trevlig och mycket god kväll. Till förrätt blev det råbiff...

... och till varmrätt med det Moules med parmesanfrites och aioli.

Henke, som jobbade långdag för första gången hämtade oss på vägen hem. Det ska från och med denna veckan och ett antal veckor framåt jobba fram till klockan 20:00 varje onsdag då det har så mycket som ska levereras före jul.

Väl hemma blev det lite tv-titt och sen var det godnatt vid 22:30. Somnar direkt men har flera nätter vaknat och trott att det varit morgon när klockan bara varit midnatt. Drygt när man inte får sova ordentligt.

Inga kommentarer: