tisdag, november 01, 2022

Maggan back in business

 Heldag på jobbet idag då Henke åkte hem till tjejerna. Maggan som haft en skadad höft i snart ett år kände att det var dags att testa en löprunda så på lunchen bestämde vi oss för att köra en kort och mycket  lugn runda i skogen. Målet var 2,5-3 km för att hon skulle få känna av. Jag har ont i min häl så jag behöver också ta det lugnt så det passade bra. Körde en runda i skogen efter stigar. Tempot var mycket lugnt men när vi kom tillbaka mot Håstaängsgård igen så konstaterade vi att vi sprungit 4 km så det blev lite längre men det kändes ok. Jag sprang på tå så istället för att ha känningar i hälen så kändes det nu som att jag hade för kort vadmuskel. Kommer nog att få träningsvärk med andra ord....

Efter jobbet blev det som vanligt en promenad med tjejerna på nästan 4 km. 

Dagens middag blev lax med en god sås i ugnen. Till detta åt vi kokt broccoli och sen däckade vi framför tvn.

Inga kommentarer: