lördag, november 19, 2022

Soligt och vitt och fint

 Är inne i en period då jag sover sååå dåligt. Är trött men så länge jag håller i gång så går det bra vilket betyder att jag håller igång hela tiden.

Försökte ligga kvar och vila länge så jag tror att klockan han bli runt 8:30 när jag steg upp. Kaffe och nyhetsmorgon och sedan tog vi och gjorde lite fix på gården. De sista trädgårdsmöblerna ställdes in. Belysningen i granen på baksidan kopplades in. Vedförådet vid grillplatsen på kullen fick ett skyddande tak (presenning) och belysningen i flaggstången fixades men vi kommer inte att tända den förrän nästa helg.

Efter detta så tog vi tjejerna på en promenad genom byn. Soligt och ljust nu när snön kommit men lite småblåsigt. Gick genom byn bortåt och sedan på täkterna på vägen tillbaka. 



I slutet av täkten, när Esset var utom synhåll drog ett rådjur iväg mot Rogsta vägen. Esset lyssnade inte utan drog efter i full fart. Smått panik och rädsla över att de skulle springa över vägen samtidigt som det kom någon bil. Tack och lov så ger hon upp relativt snabbt så allt gick bra. Hon hinner inte i kapp djuren och ger upp inom ca 500m men man hinner ändå bli både rädd och lite arg över att hon inte lyssnar och lyder. 

Väl tillbaka hemma hade Henke datajobb att fixa med så jag tog med tjejerna och åkte bort till Medskog och handlade lite samt stannade till på Ica och handlade på vägen hem. 

Väl hemma gick hämtade jag upp återvinningen och Henke och sen åkte vi ut till Rogsta och tömde den innan vi slog oss ner framför brasan med en kopp glögg igen.

En kort promenad genom skogen med tjejerna och sedan blev det god lördagmiddag. Till förrätt blev det Skagentoast och sedan blev det plankstek till varmrätt. Supergott!!!

Resten av kvällen spenderades framför tvn

Inga kommentarer: