fredag, november 25, 2022

Riktigt vidrig fredagsöverraskning

 Idag när jag kom på jobbet bestämde vi oss för att julpynt. Vi hängde upp stjärnor i fikarummet och på mitt kontor hade jag redan pyntat i fredags. Bestämde mig sen för att gå ner i källaren för att även ta upp granen och klä den. 

Direkt när jag steg ner i källaren slog en sur doft emot mig. Nej!!! Vi har bara ett förråd i källaren på ett av annexen så vi är mycket sällan där. I källaren har vi också en stor frysbox där vi förvarar gäddor som skickas på analys en gång per år. Lyfte på locket och mycket riktigt! Frysen har slutat fungera och i den låg 30 tinade och sura gäddor. Vidrig doft slog såklart emot mig när jag lyfte på locket,

Jaha... var ju bara att ta tag i saken. Vi löste det tillfälligt genom att bära upp hela frysboxen och ställa ut den. Tung som ett as så vi var fyra stycken som hjälptes åt för att få upp den för den smala trappen. Till veckan får vi hantera säckarna med fisk som ligger i den. Hämtning av boxen är beställt och de kommer på tisdag.

Ja lukten satt kvar i näsan mer eller mindre hela dagen men granen kom ändå på plats.

Jobbade på men klockan 15:30 gjorde jag helg. 

När jag kom hem slappade jag en stund tills Henke också kom hem sen blev det en promenad genom byn. Rejält ont i hälen så haltar mig fram... 

Till middag lagade vi Lövbiff där vi fyllde hälften med Gorgonzola och hälften med pepparrot och senap. Mumsigt!

Redan klockan 20:00 somnade jag och sov över 10 timmar men en kort paus för att förflytta mig från soffan till sängen.

Inga kommentarer: