torsdag, november 03, 2022

Veckans tredje löprunda

 På plats på jobbet på förmiddagen. Testade för första gången en kontorscykel. Istället för att sitta på en kontorsstol så sitter man på en motionscykel och trampar medan man jobbar. Riktigt häftigt! Passade också bra då Maggan ville springa på lunchen så då var jag uppvärmd efter att ha trampat i drygt en timma. Blev samma löprunda som i tisdags men i något högre tempo. I tisdag sprang vi på 7,02 min/km medan vi idag sprang på 6,43 min/km så nästan 15 sekunder snabbare/ kilometer. Lugnt men ändå en tempoökning. Kul att få testa nya löpskorna som kändes mycket bra! Nu ska hälen få vila från löpning i alla fall resten av veckan.

När jag kom hem på lunch fick jag äntligen äta palt idag. Det var länge sedan sist.

Eftermiddagen genomfördes hemifrån och sen blev det en promenad genom byn när Henke kom hem. Han åkte dock på loge på kvällen så jag åt rester från Kantarellsoppan. Såg dokumentären "Nytorgsmannen" men låg sedan i huvudvärk på kvällen.

Inga kommentarer: