tisdag, november 22, 2022

Klippning och slingning

 Idag satt jag hemma och arbetade vilket passade bra eftersom jag i anslutning till lunchen skulle in till stan för att klippa mig och färga slingor. Skönt att få håret igenom klippt eftersom det blir lite nött då jag bara klipper mig en till två gånger per år men framförallt härligt att ljusa upp det lite nu när det i övrigt är så mörkt. På lunchen när jag gick med tjejerna kom dock solen fram en stund

På eftermiddags fikat tog jag med bägge tjejerna på en löprunda. Blev ju väldigt kort lunchpromenad eftersom jag skulle klippa mig så då passade det bra. Härligt också att Vinna ville och kunde hänga med så fint trots 4 km jogging.

Efter jobbet så promenerade jag med tjejerna genom Nordenholm medan Henke skottade gården. Har ju kommit en del nu och det är ganska tung snö så det var tur att han monterade plogbladet på fyrhjulingen i helgen.

Till middag blev det renskav med bacon och sen låg Esset och sov gott på mina ben i stort sett hela kvällen. 

Vi såg bl.a. dokumentären om Mariupols sista dagar. Fy så fruktansvärt!!!

Inga kommentarer: