onsdag, november 23, 2022

Rensning och pyntning

 Efter årsskiftet, förmodligen i mars kommer miljökontoret att flytta in i nya lokaler på Kattvikskajen mitt i centrum. Lokalerna en bråkdel av den yta vi har idag och vi kommer inte att ha egna rum vilket innebär att vi inte heller kan ta med oss en massa pärmar mm. För att vara lite förutseende så började jag röja lite i mitt rum på jobbet i måndags. Tycker inte jag har så mycket om man jämför med andra men ett gäng pärmar har jag i alla fall. Nu räknade jag inte dem innan men skulle gissa att jag gick från ca 15 pärmar på rummet till 2,5. Det kallar jag rensning. Fick dessutom en massa steg på stegräknaren när jag fick springa ut i sophuset och tömma pappersåtervinningen tre gånger.

När jag inte rensade så trampade jag kontorscykel så det blev totalt 2,5 mil idag och dessutom en löprunda på 4 km med Vinna och Esset efter jobbet. Lite läskigt var det då jag glömde pannlampan så det var mörkt att springa men å andra sidan får jag springa försiktigt ändå dels för att det var halkigt, dels för att jag har ont i foten och dels för att det ska funka för Vinna.

Eftersom Henke jobbade sent så passade jag på att äta pitepalt och hann dessutom ta fram stjärnor och ljusstakar så att vi har det lite mysigt. Gardinerna får jag byta någon annan dal.

Inga kommentarer: