fredag, september 27, 2024

Äntligen helg och ännu ett möte med Älg

 Jobbade på plats på förmiddagen och var ute på inspektion så det blev en sen lunch. När jag kom hem tog jag med Esset för att träna lite på täkten. Gick genom skogen och kom ut på täkten och där står en älg.... Mumsandes på träden på gränsen mot skogen ner mot sjön. Jag viftade, ropade och klappade i händerna men han bara tittade på mig... Till slut började jag och Esset att gå mot honom och då makar han sig i väg i långsamt tempo. Esset skulle hemskt gärna vilja följa med och tittade lände efter älgen. Å nää inte helt fokus på mig när jag sedan försökte köra dirigeringsövning typ klockan. 😁😁😁 Ja ja vi kämpade på så efter ett tag så var fokusen tillbaka.

Efter ytterligare några timmars jobb sen tog jag helg! Woho...!!!!

Efter en promenad när Henke hade kommit hem så gjorde vi lite koppar med jalapenoost och ett glas vin. medan vi lagade middag. När vi satte oss till bords så sa jag "I morgon ska jag sova länge..." Känner mig väldigt trött så nu börjar väl alla helger på resande fot att ge sig till känna. Ska bli skönt att ha en lugn helg då inget är planerat för min del men där Henke kommer att jobba hela helgen. Hann också säga... Bara det inte ringer om gåsjakt... Gick en timma sen kommer ett SMS: Vill du med på gåsjakt!? 😂😂😂

Det är så få tillfällen så jag måste svara ja på den frågan. By by sovmorgon!!!

Inga kommentarer: