söndag, september 29, 2024

Slappardag

 Men idag var det dags för sovmorgon. Inte för att jag sov så bra i natt heller så jag steg upp vid 8:30 och slappade lite framför tvn. Efter en stund tog jag tag i städning och dammsög och torkade golvet samt bäddade gästsängen eftersom vi kommer att få besök ikväll.

Efter frukost så tog jag med Esset på en riktigt lång promenad. Blev runt 8 km då vi också kollade in skogar som jag inte gått i tidigare samt rekade en tjärn som jag tänker att det kanske ligger änder. Totalt så blev det nog runt 9 km.

Väl hemma så hade även Henke kommit hem. Han klippte framsidan av gräsmatten för sista gången i år (gissar jag) och jag plockade in lite vindruvor, tomater och paprika. 

Vi hann också slappa lite en stund innan Helena anlände. 

Blev prat och middag fram till 23-tiden då det var dags att krypa till kojs. I morgon väntar en dag i Gävle.

Under kvällen så ringde också Anette och meddelade att jag kommer att få min favoritvalp, nummer 1 som kommer att få heta Vildandens Cha-Cha-Cha af Jibu och kommer att kallas Ettan.







Inga kommentarer: