måndag, september 16, 2024

Ledig måndag

 Tur att jag tog ledigt! Sov till klockan 10 och låg kvar till 10:30. Uppstigning och uppackning samt körde igång tvättmaskinen. Bestämde mig sedan för att ta en lugn löprunda med tanke på att jag suttit så mycket under de långa resorna. Tänkte bara springa en vanligt runda i lugnt tempo men sprang lite till och sen blev det lite till och sen slutade det med att jag spungit 10,22 km, över milen altså! Bara tredje (eller möjligen fjärde) gången i mitt liv som jag sprungit så långt. 

Väl hemma plockade jag in lite tomater och kasserade sedan några tomatplantor och tog också rätt på två av daliorna som blommat ut för i år och såg lite ledsna ut.

Snart är det också dags att skörda de sista tomaterna, paprikan samt vindruvorna.


Efterbrunch som idag bestod av en ceasarsallad som jag haft med till Norge blev det dusch först för mig och sen för Esset som för första gången i sitt liv schamponerades och balsamerades :-)

Fick ont i skallen på eftermiddagen så det blev vila och sedan en promenad genom byn när Henke kom.

Till middag blev det fisch & chips och mera vila för att bli av med huvudvärken. Uppdaterade sedan bloggen innan det var dags för sänggång.


Inga kommentarer: