onsdag, september 04, 2024

Jobb, löpning och hundträning

 Var på jobbet på förmiddagen och hade första mötet med hälsoskyddsteamet vilket var en liten kick-off.

Efter mötet åkte jag hem på lunch och då passade jag på att ta veckans andra löprunda. Även idag blev det 4 km och det var riktigt varmt.

Efter löpning och lunch så åkte jag ut till Hölick för inspektion i hamnen och sedan blev det inspektion på Q-star och tå passade jag också på att ta en glass på Finabutiken eftersom det var vid fikatid och dessutom väldigt varmt ute.

Efter jobbet idag var det dags för träning vid Lingarötjärnen. Esset och Jassa kördes ihop. Började med ansmygning och tolling sedan blev det vattendirigeringar och idag blev det en dirigering på 95 m mitt ute på sjön. Inte spikrakt men tog mina kommandon jättefint. 

Efter detta körde vi ett sök i skvattram och det var verkligen utmanande för bägge hundarna. Vi gav till sist upp och gick ut tillsammans med hundarna och letade upp de sista dummiesarna av 10 som vi lagt ut.

Avslutade med dirigering rakt över sjön och den gick riktigt bra. 

Avslutade träningen med att Esset fick apportera kråka resp. kanin. Krågan är verkligen ingen hit tycker hon men kanin går fint. 

Inga kommentarer: