tisdag, september 03, 2024

Nya trädgårdsmöbler och löprunda

 Vår trädgårdsmöbel som vi köpte på Rusta efter att vi byggt altanen på framsidan har gått sönder efter mindre än två somrar. Jag har därför varit i kontakt med kundtjänst då det är 3 års garanti på möbeln. Har fått besked om att jag får reklamera den och eftersom säsongen är slut, just den möbeln inte längre finns så kommer jag att få tillbaka pengarna. Den möbeln passade perfekt på platsen och såg ut så här.


Efter jobbet idag så packade vi möbeln på släpet och returnerade den till Rusta och fick pengarna tillbaka. 

När vi ändå var på Medskog så gick vi in på Jysk och kollade om de hade någon liknande möbel och vi hade tur. En möbel som kostat 25000 kr såldes nu ut för säsongen för 10000kr. De visades sig dock att de saknad en av tre kartonger för den gruppen så vi fick istället ta Demonstarationsexemplaret och fick det för 8000 kr. Precis lika mycket som vi fick tillbaka för ovanstående möbel. Den nya möbeln från Jysk påminner om vår returnerade möbel men var lite större och mera rubust samt hade ett höj och sänkbart bord. Skönt, nu har vi klart med möbel inför nästa säsong och dessutom är den färdigmonterad så att vi slipper göra det. Den nya grupper ser ut såhär:



Direkt när vi hade gjort detta så bytte vi om och tog med oss Esset på en löprunda. Blev 4 km i grått och tråkigt väder men nu är det gjort...

Eftermiddagen så kände jag mig så trött att jag slumrade i soffan framför tvn.

Inga kommentarer: