fredag, september 13, 2024

Hemmajobb och avresa

 Så var fredagen kommen och idag blev det hemmajobb eftersom jag ändå bara ska jobba halva dagen och dessutom åka iväg och då spar man mycket tid genom att arbeta hemma. Började jobba redan 6:15 och jobbade på fram till klockan 11:30 Blev en kort promenad på fikat vid 9:30 och gick lite längre efter att jag slutat jobba. Käkade lunch och kom iväg 12:30 och bestämde mig för att köra över Matsfors, Östersund, Åre. 

Stannade till i Järpen och shoppade lite på Lundhags. Blev ett par gula fritidsbyxor och en gul varm tröja.


Tankade också innan jag åkte över gränsen vid Storlien där det verkligen hade blivit höst.

Anlände hem till Johanna vid 20-tiden så det var skönt att komma fram innan det blev mörkt. Esset fick spinga av sig med Ila, de matchade direkt. Håkan och Hege hade redan anlänt och strax efter mig kom Tina och Perly.

Hege hade lagat god Indisk mat så det blev middag och lite bubbel men ändå en tidig kväll. Avslutade med att rasta Esset en kort promenad och fick sedan bädda ner mig i Vågas rum.

Inga kommentarer: