söndag, september 08, 2024

Funktionär Harsa

 Även idag tidigt morgon och en klocka som ringde 05:00. Uppstigning och avresa 05.25 för att ansluta till Göras och Zenita i Forsa. Idag bar färden av till Harsa i Järvsö för att vara funktionär i elitklass på retrieverjaktprov. Jag satt i båten hela dagen och kastade dubbelmarkeringar och la ut vattendirigeringarna. Hade tur med vädret som var soligt och varmt men det innebar också att jag borde ha haft solglasögon för oj vad det reflekterade på vattnet.

Provet flöt på bra. Vi bröt för lunch efter fem par och åt lunch på Harsagården och sen var det bara två par kvar efter lunch. Totalt 14 elithundar genomförde provet och vi var klar klockan 16 då jag rodde över grejer och båt från provplatsen till Harsagården.

Hemresa och en löprunda med Esset när jag kom hem. Esset hade fått promenader så det räckte men min stegräknare visade inte på många steg och måste passera 10.500 steg per dag så det var bara att ge sig ut. Blev sedan en dusch och till middag hämtade vi Kina-mat.

Skulle titta på tv men var så trött att jag somnade.

Inga kommentarer: