söndag, september 22, 2024

Miljö, vilt, skott och Pepitaträff

Idag blev det en händelserik dag för valparna. 






Mycket fotografering såklart men också ännu ett vilttest med vilten från igår men de fick också höra skott (knallsnören) för första gången samt träffa Pepita som fick komma in i valpträdgården. Allt togs med nyfikenhet, ro och glädje.











Det var två till som nog också hade velat vara med....

Efter lunch så blev det till att säga adjö till valparna för denna gång sen skjutsade Anette mig till tåget igen.

Det blev en lång resdag. Tåget gick i tid och anlände i tid till Stockholm men därifrån var tågen norrut försenade pga en olycka vilket lät som ett självmord men vet inte säkert. Det blev en lång väntan på centralstationen. Skulle ha haft 30 minuter där men det blev över 2,5 timma så istället för att komma till Hudik före kl. 23 så kom jag inte fram förrän 01:15 å innan man var hemma och kommit i säng var ju klockan närmare 02. Tur att jag tog ledigt på förmiddagen men Henke skulle ju upp som vanligt så det blev inte så mycket sömn för hans del.

På centralstationen fördrev jag tiden med att äta och samla mina 11.000 steg genom att promenera runt inne på centralstationen och ute på perrongerna.

Inga kommentarer: