lördag, april 16, 2011

En riktigt bra dag!!!

Henke åkte iväg på logemöte idag och han åkte tidigt, redan klockan 06:30. Jag vaknade såklart eftersom Neo alltid ska skälla när nån utav oss åker tidigt på morgonen. Halvsomnade om och men strax före 10 steg jag i alla fall upp. Kollade lite på nyhetsmorgon och satt vid datorn en stund innan jag duschade. Efter det var det dags för frukost och sedan gick jag en runda med hundarna. Jösses vad varmt och skönt det var ute. Sista snön från gården har försvunnit och det är enormt vad fort det gått!!! Tänk att vi åkte slalom för mindre än två veckor sedan.

Hur som helst åkte jag ner på Kjelles och köpte penseer och påskliljor och sedan när jag kom hem planterade jag dem i lådorna på bron och krukorna på gården. Satte också ut påskvippor i busken vid bron så nu är det påskpyntat också.

Efter en sen lunch gick jag upp i skogen. Tänk, till och med i skogen är snön borta.

Tyvärr är vägen söndergrävd men det är inte så faligt nu när man kan gå inne i skogen. Det är cykelturerna som kan bli lite knepiga i vår...

När Henke kom hem käkade vi en förrätt med rökt lax men sen åt vi helt vanlig tacomiddag.

Inga kommentarer: