måndag, april 04, 2011

Härligt väder och bra skidåkning

Steg upp runt åtta och käkade frukost och sedan var vi ute i backen klockan 09:00. Från början var det rejällt hårt pistat i backen men när solen hade lättat upp morgondimman gick det fort. Det blev mjukare och mjukare för varje åk som vi gjorde.

Var nöjd med mina hyrskidor men när jag provat Göstas skidor kände jag att det var skodor med kortare spann och hårdare som jag ville ha så jag bytte skidor i slutet av dagen. Kändes som om de nya skidorna var bra men lite väl tungjobbade så jag ska prova dem en stund i morgon också när föret är hårdare och benen är utvilade igen.

Vid lunch åkte vi in till stugan och käkade. Ida hade gjort en kanongod silltårta som vi åt tillsamman med resterna från gårdagens middag. Till silltårtan drack vi öl och nubbe så det kändes verkligen att man var på semester!!!







Åkte hela dagen fram till klockan 16:30 så jag kände mig rejällt mör i benen. Hade dessutom lyckats med bedriften att ramla när jag stod näst intill still och bara skulle hasa ner några meter för att snacka med Henke. Lyckades då haka fast staven i min egen "hasriktning" så det hakade fast och jag stupade sidledes i backen nedför så fallet blir långt. Ni kan ju gissa hur mitt ben ser ut nu? Jag som blir blå så lätt. Öm och verkligen ingen vacker syn. Kvällen blev i stort en repris från gårdagen. Idag var det jag och Henke som stod för middagen så det blev fläskfilégryta med kabanosskorv och ris. När Alice hade somnat spelade vi ett parti Yatzy med diverse avbrott för nyheter och sport. Inte gick det nått vidare heller...

Inga kommentarer: