tisdag, juni 19, 2012

Det kommer att ordna sig

Har varit orolig för Vinnas starka reaktion på skott nu i vår. Har skjutit några skott med antingen smällt med knallsnören eller med min 6mm startpistol. Hon har reagerat på skotten mest hela tiden men inte blivit låg. Idag var det en stor skillnad för idag reagerade hon inte alls på skotten. De första skotten kom när Vinna gick omkring med en dummy i munnen. Hon bar bara vidare med hög svans och reagerade inte alls på skotten.

Lite senare la jag ut massa godisar på backen. När hon stod och åt sköt jag bara 2 meter ifrån henne. Inte ens hennes öron vickade till. Tjoho vad glad jag blev!!!

Hade ont i skallen på eftermiddagen och även när vi åkte upp i skogen men det var nästa så att det gick över när jag såg hennes reaktion eller rättare sagt när jag såg totalt avsaknad av reaktion. Vilken bra promenad det blev, vilken bra dag!!!

Inga kommentarer: