måndag, juni 18, 2012

Havssättning

Ja, vad annars ska man kalla det när man lägger ner båten i havet, inte sjösättning väl?

Jobbade på som vanligt och var hem till hundarna på lunchen precis som vanligt.

Efter jobbet åkte jag upp i skogen och smällde av några knallsnören och idag var det ingen reaktion hos Vinna. Knallsnören således inget problem överhuvudtaget. Ska kolla 6mm snart igen.

Idag kom också båten i havet så nu är det bara att börja lasta in alla grejer i den och såklart torka ur den. När det är gjort är det bara att invänta semestern...

Kvällen blev lugn och vi åt årets första svenska jordgubbar. Var dock trött så jag gick och la mig tidigt, kom faktiskt i säng före 23.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Läser dig blogg har en jaktlabbe valp, vad är knallsnören, verkar va smarta grejer:) hoppas på svar

Chatrin sa...

Hej Anonym. Eftersom du inte lämnat nån adress så lämnar jag ett svar här och hoppas att du läser det. Knallsnören är som en liten smällare mitt mellan två snören. När man drar i snörena så smäller det. En ganksa liten smäll, betydligt "snällare" är tex apportkastare. Man kan köpa dem här:http://www.hundsystrarna.se/?category_id=37&item_id=KN-1001 men också tex på Buttricks där de är lite billigare men vet inte om de fungerar på samma sätt men det skulle jag tro.

Anonym sa...

Åhh va snällt att du svara!!! Ska jag testa!!

Chatrin sa...

Om du vill ha nått som smäller lite mera (som en 6mm startpistol) så kan jag tipsa om denna. Kräver ingen licens och bra pris. http://www.blocket.se/vasternorrland/Istallet_for_startpistol__Knallpaken_39477085.htm