torsdag, juni 28, 2012

En sista skotträning före sommaren

Idag lämnade vi in saaben och tack och lov kunde de laga däcket så det blev billigt. Tur att vi slapp köpa ett nytt däck.

På lunchen åkte jag upp med hundarna i skogen. Tänkte köra lite skotträning igen men sen lägger jag ner för ett tag. Laddade pistolen med sex skott. Första skottet kom strax efter att vi lämnat bilen. Vinna hade stannat till och tittade mot mig och då sköt jag. Hon travade mot mig efter skottet med hög svans och helt oberörd.

Andra skottet kom när hon började springa ifrån mig. Hon sneglade över axeln men fortsatte i riktning bort från mig.

Efter detta promenerade vi ut på hygget. La en massa godissmulor och lät hundarna stå och käka. Sköt ett skott 5 m ifrån och ingen av hundarna tittade upp. Gick bortåt och sköt igen ca 15 meter från hundarna, nästa skott 25 m från hundarna och slutligen 40-50 meter ifrån hundarna. Ingen reaktion överhuvudtaget på nån utav dem. Avslutade med att blåsa inkallning och alla kom i full karriär. Bra avslutande skotträning inför sommarens vila. Nu ska hon få mogna på sig och vi ska åka ut på havet så får vi se hur hon reagerar nästa gång hon får höra skott som väl blir nån gång i höst. Känns i alla fall bra nu...
Undra om det går att fixa till Humlas öra mha lite frisering och tejp... ;)

Efter jobbet klippte jag klorna på Neo och sedan blev det en 40 minuters koppelpromenad med alla tre och de skötte sig såå bra hela promenaden. Tillbaka hemma blev det lite öronfrisering av Humla. Undrar om det går att vika tillbaka hennes flippöra överhuvudtaget nu. Vi får väl se...

Kvällens middag blev grillad kycklingfilé och coleslawsallad.

Vet inte vad som tog åt mig men hann dessutom med att göra SSRK bokföringen och Logenbokföringen också. Av någon anledning hade SSRK-bokföringen försvunnit men nu hoppas jag att det blir kvar. Säkerhetskopierade 4 gånger för att vara på min säkra sida.

Inga kommentarer: