tisdag, juni 12, 2012

Fix och trix

Jobbade heldag idag trots allt. Hade planer på att gå till jobbet först vid lunch men eftersom vi hann med så mycket igårkväll så åkte vi till jobbet i vanlig tid.

En maskin hade tvättats på morgonen och var klar lagom tills vi steg upp, laddade en ny maskin som skulle vara klar till lunch och när jag var hemma till hundarna på lunchen så hängde jag den och körde igång en tredje maskin som då var klar lagom tills vi kom från jobbet. Jösses vad praktiskt det är med timer på tvättmaskinen. Nu är allt tvättat och rent, skönt!

Efter jobbet åkte jag och Gunilla upp i skogen och gick med alla sex hundarna. Tog med pickan och sköt några skott både i passivitet och under lek och hon reagera och tittar mot skottet men blir på intet sätt låg eller påverkad utan fortsätter sedan med det som hon höll på med. Tror nog att detta kommer att lösa sig trots allt ;)

Tillbaka hemma vid 18:30 dammsög jag huset och plockade och donade med det sista. Taxfreevaror som skulle packas in, sladdar som skulle fästas, papper som skulle sorteras, post som skulle öppnas osv osv så nu är vi Back in business igen för Henke klippte gräsmattan som växt på sig något alldeles otroligt!

Middag, grillad choritzo och blomkålsmos blev de först klockan 20:30 och efter det så satt jag och gick igenom de 400 bilderna från resan men han inte uppdatera bloggen med dem så det får komma i morgon eller på torsdag eftersom jag ska bort i morgonkväll.

Inga kommentarer: