söndag, juni 17, 2012

Eva Thorén dag 1

Idag åkte jag iväg på kurs med Vinna. SSRK hade anlitat Eva Thorén Söderström för ett nybörjarinternat på lördag och Ökl/elit på söndag. Jag gick med Vinna på lördag och min tanke var att i första hand vara med och bara träna passivitet men hon fick genomföra allt som gjordes under dagen.

Vinna var duktig, stadig och sa inte ett pip på hela dagen.

Fick för första gången apportera i vatten och fick för första gången gå på ett riktigt Nkl sök. Alldeles för svårt i slutet av dagen för en hund som inte ens var vad sök är men hon genomförde det hela omen något förvirrat men väldigt lugnt.

Tycker hon var kanonduktig på vatten. Försiktig inledningsvis men simmade fint efter bara en apport. Avlämningar i hand varje gång !!!

Var säkert lite loj pga sitt första löp men fullt godkänt i vilket fall. Här kommer lite bilder:








Kom inte hem förrän 19 och då lämnade jag bara av Neo och Humla till Henke som gick promenad med dem och sedan åkte jag och köpte pizza under tiden.

Direkt efter maten somnade jag och var HELT borta liksom Vinna.

Inga kommentarer: