torsdag, september 27, 2012

Inneboende pensionär

Idag var jag äntligen tillbaka på jobbet. Vi har påbörjat ett projekt där vi inspekterar rökförbudet som råder på skolgårdar. Idag var jag och Helena ute på tre skolor i stan.

På lunchen åkte jag hem till våra 4 hundar. Har ju glömt att berätta att vi har en inneboende pensionär hos oss. Det är Kokki som ska bo hos oss i två veckor. Huml är lugn och härlig och tar flytten med ro. Hur som helst klarnade vädret upp lagom tills det var dags för mig att åka hem på lunch så jag tog en promenad efter skogsvägen. Hade som vanligt kameran med mig. Ingen kan komma och säga att hösten är gul, brun och ful för skogen var full med färger!!!




Även hundarna fastnade på några bilder:





På eftermiddan blev det lite skrivelser och fix av teknisk utrustning.

Efter jobbet åkte jag med Vinna och Humla till kaffebönan. Började med att gå bara med Humla. Körde en landdirrigering och en vattenmarkering. Fart och fläkt från Humlas sida. Fortsatte sedan med vattenmarkering och vattendirrigering och Humla var väldigt duktig och taggad. Avslutade med en svår dubbel på vatten. Löste det helt OK. Kul!!!

Hämtade sedan Vinna och promenerade en sväng runt tjärnen och avslutade sedan med att Vinna fick hämta en vattenmarkering och ett linjetag på land. Duktig tjej trots att hon inte fått nån träning.

Väl hemma hade Henke fixat lag och skaldjursmiddag med vitt vin och efter det så klippte jag honom innan jag packade inför morgondagens resa.

Inga kommentarer: