onsdag, oktober 17, 2012

Litet steg till....

Efter jobbet idag fortsatte jobbet på gården. Först åkte jag dock upp i skogen med hundarna och under tiden började Henke gräva "häckdiket".

När jag kom hem monterade jag bort väggen bakom hundhuset för att vi ska komma åt och gräva där.

Eftersom plantorna skulle levereras efter 7-14 dagar räknade vi med att plantorna skulle komma nästa vecka men... idag när vi kom hem efter jobbet stod det två lådor med totalt 120 plantor på bron. Hmm bara att leta upp alla hinkar vi hade för nu gällde det att få alla plantorna i vatten å nu är det helt plötsligt panik!!! I morgon är jag borta och på fredag är Henke borta. Vi behöver jord för att plantera och dessutom måste båten täckas över för vintern. När ska vi hinna? Måtte det inte bli kallt bara...

Hur som helst så hann Henke gräva ca 15 av de 40 metrarna idag. Jag hann bara montera ner väggen och ta rätt på plantorna innan det var mörkt och vi var hungriga.

Inga kommentarer: