onsdag, oktober 31, 2012

Efterkontroll

Idag var åkte jag upp till Sundsvall för efterkontroll. Kunde utan problem köra bil även om mötandes bilar ljus var lite dimmiga i början när det var mörkt.

Vid undersökningen konstaterades att jag hade 100% syn på ena ögat, 60% på det andra. Tilläggas ska att jag med glasögon sett 110% med det ena och 80% på det andra. En operation kan inte förbättra synen bättre än det. Det känns dock vara väldigt bra eftersom det öga jag sett 110% på är det klart dominerande. Det sämre ögat är också det som jag haft det största brytningsfelet på så det kan ta lite längra tid att att stabiliseras sig. Gissningsvis kommer blicken att stabilisera sig på 110 och 80 inom någon månad.

Direkt efter undersökningen åkte jag tillbaka till Hudik och jobbet och jobbade fram till klockan 17.

Full fart hem, ut en sväng med hundarna som idag i huvudsak fick gå i koppel. Käkade och åkte sedan iväg på uppfödarutbildning.

När jag kom hem därifrån var det dags att betala ögonbehandlingen och sen slappade jag framför tvn för jag kände mig trött. Har varit lite frusen idag så en kopp glögg smakade väldigt bra!

Inga kommentarer: