lördag, oktober 06, 2012

Shopping och palt


Henke åkte tidigt till jobbet men inte för att jobba utan för att åka ner och starta i Tjurruset.

Jag tog sovmorgon fram till strax efter klockan 8 och sedan åkte jag upp i skogen med hundarna. Det var verkligen höstigt nu och blåsten nte minst är det mest påtagliga tecknet förutom de vackra färgerna.

Efter detta så tog jag mig en stadsdag och shoppade lite. Äntligen hittade jag ett par svarta stövlar och dessutom till halva priset.

Köpte också ljung till lådorna på bron samt tillbehören för eftermiddagens aktiviteter.

En lugn eftermiddag och sedan en promenad med hundarna samt lite trädgårdsfix sen var det dags att göra nått vettigt igen. Vad hände då kan man undra? Jo, kors i taket, jag kokade palt. Fuskvarianten förvisso, palt på påse men med fläsk i alla fall. Gott var det i vilket fall och nu finns det ett antal måltider i frysen också.

Henke kom hem vid midnatt efter att ha slutfört sitt 5:e Tjurrus och då krop vi till kojs direkt.

Inga kommentarer: