onsdag, oktober 10, 2012

Upprustning

Känns bättre idag. På jobbet blev det i huvudsak cesiummätningar på förmiddag och sedan jobbade jag över lunchen och åkte hem till hundarna första klockan 13:00.

En tur med hundarna och lunch sedan åkte jag tillbaka ner på stan för att gå och klippa mig. Konstaterar att det är ett år sedan jag var till frissan sist. Då tonade jag håret mörkare, idag blev det ljusa slingor istället. Kortade dessutom upp håret ett hel del för att få det rejält genomklippt. Sedan jag var hos frissan sist har jag klippt mig en gång men då var det Henke som klippte mig så håret var ganska jämnlångt och gav därför inte nån volym överhuvud taget. Hur som helst så känns det lite som att jag fått en upprusning.

Efter klippning så åkte jag och Henke upp i skogen med hundarna. Älgjakt till trots så tyckte jag att hundarna skulle få röja ordentligt. Eftersom klockan var närmare 17 så kändes det dock lugnt för då ska ju jakten vara avslutad för dagen.

Hundarna uppskattade mycket riktigt promenaden och så även vi även om vädret inte är såå skoj. Klarade oss dock från regn men det är rått, kallt och blåsigt.

Hemma blev det gorgonzolafylld lax med vitvinssås.

Ikväll kom också Kokkis matte, husse och lillhusse hem. Ska bli himla spännande att höra deras historia från korearesan!

Inga kommentarer: