torsdag, januari 10, 2013

Hundpromenad på lunchen

Vädret idag var INTE kul! Tre minusgrader, blåsigt (10 sekundmeter) och underkylt regn som piskade i ansiktet!!! Trots detta tog jag och Gunilla ut hundarna på en lång skogspromenad längst med skoterspåret. Hundarna njöt och visst är det skönt att komma ut i dagsljuset men av vädret njöt jag då inte.

Efter jobbet idag blev det bara en kort promenad med hundarna. Jag och Henke gick tillsammans med hundarna innan vi åt resterna från igår så det blev en lugn kväll.

Tränade lite med hundarna inomhus. Humla körde fjärrdirigering och Vinna körde lite stadga i dirigeringsskick och sedan körde jag platsliggning i tät grupp med alla tre. Körde bara ca 15 sekunders liggningar och tränade sedan återgångar också. Återgångar = Att Vinna ligger kvar tills jag kommit tillbaka brevid henne och belönat. Gick fint!

Annars känner jag mig trött så jag somnade faktiskt framför tvn.

Inga kommentarer: