fredag, januari 18, 2013

Gnistrande vackert

Hade tyvärr ingen kamera med mig på promenaden idag eftersom jag bara gick en "kortis" men det var verkligen gnistrande vackert när himlen var blå, solen ske på den kritvita snön och alla kristallerna i träden och på backen som bildats pga kylan (-25).

Jobbade på som vanligt och efter jobbet gick jag en promenad med hundarna. Inte såå långt men i alla fall längre än på lunchen. Det är ju såååå kallt.

Tränade även lite på de rallylydnadsmoment som jag tränat med Vinna i veckan samt de fjärrdirigeringskommandon jag tränat med Humla.

Klockan 19 kom Henkes tåg. Han har ju varit i Tyskland i en vecka. Eftersom han inte ätit och inte heller jag så blev det lite senare middag. Gjorde tacos för det kunde jag förbereda lite och dessutom är det lite av typiskt fredagsmat när man vill ha nått snabbt men ändå gott och liiiite festligt. Äter ju sällan tacos på vardagarna så bara det ger ju en känsla av att man faktiskt är ledig.

Henke var trött och även jag så det blev en lugn kväll med På spåret och Skavlan

Inga kommentarer: