lördag, januari 19, 2013

En riktig semesterdag med en temperaturhöjning på 23 grader

Sovmorgon till 9:30 och sedan en mycket lugn morgon med nyhetsmorgon, vinterstudio och frukost så klart! Efter en snabb dusch blev det en promenad med vovvarna. Härligt att temperaturen stigit med 23 grader till angenäma –3Blinkar

Tiden hade runnit iväg och hunnit bli 13 när vi åkte ner på stan och bara myste runt och avslutade med att gå och fika innan vi åkte hem. Då tog jag med hundarna upp i skogen. Var ute och gick efter ett alldeles för mjukt skoterspår men härligt att kunna vara ute i skogen mellan 15:30-16:30 utan att det hunnit bli kolmörkt. Ser fram emot dagen då man faktiskt hinner ut med hundarna efter jobbet innan det blir mörkt och dessutom kanske kunna åka till jobbet utan att det är mörkt. Vi går mot de tiderna och jag längtar…!!!

Frös när jag kom hem då jag svettats när jag var ute och gick. Kröp ner under filten i soffan och somnade faktiskt och sov säkert en timma.

På kvällen rensade jag kistan i vardagsrummet och packade lite i den inför flytten. Till middag beställde vi kinamat och sen såg vi lite tv även om det inte var mycket sevärt. Stjärnorna på slottet men sen var det verkligen katastrofalt på tv-fronten men ändå lyckade vi fördriva tiden till klockan 00:30 då vi gjorde sista hundrundan innan sängen väntade.

Inga kommentarer: