söndag, januari 13, 2013

Födelsedag med hundträning

Hipp hipp hurra för mig idag! Blir bara yngre och yngre och det är väl tur det!

Vaknade vid 9-tiden och tog det lugnt och njöt av ledigheten och frukost.

Åkte till Ica och hämtade en tårta och köpte lite fika och sedan åkte jag till Håstaäng där jag, Helena och Anna träffades och tränade lite apportering i kylan. Eftersom Henke var med så gick han hem och tog då med Vinna och Neo så det blev bara Humla kvar för mig att träna och tur var väl det för huuu vad jag var frusen efter träningen.

Det var riktigt bra att hålla till på Håstaäng då det finns en stor välplogad plan (parkering) om man vill träna lite lydnad och sedan finns en ganska stor ängsmark alldeles intill parkeringen. Där har de kört skotrar så att det är hårt packad vilkte möjliggör träning på stort område trots att det är snö. Finns ägen skog men där var vi inte idag och jag vet inte om det funkar heller med den snömängd och "halvskare" som är nu.

Vi tränade långa linjetag och höger och vänsterskick samt markeringar varvat med dirrigeringar. Humla gav mig en fin present genom att vara riktigt duktig och motiverad.
















När jag kom hem försökte jag få tillbaka känseln i händer och fötter innan jag hoppade in i duschen. När värmen var tillbaka åkte vi iväg med Saaben till verkstan och sedan åkte vi hem och dukade upp fika tille Katarina och Jonas med barn skulle komma. Blev fika så det bara smällde om det men eftersom jag inte ätit någon lunch så blev väl fikat ett substitut för det.

När det hade åkte gick vi en sväng med hundarna som märkligt nog var riktigt trötta.

Fin fina matrester från igår hade vi också så det blev en middag med smördegsknyten med räk och hummerröra, oxfilé med potatisgratäng och sen var det också meningen att vi skulle äta creme brulee och en Irisch coffee till efterrätt men jag var så trött och frusen att jag somnade när jag la mig under filten i soffan vid 20:30-tiden. Sov resten av kvällen tills det var dags att ta ut hundarna på kvällsrundan och gå och lägga sig för natten.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!
men kallt:D

/Anna O