fredag, april 19, 2013

En bra dag å dessutom fredag!!!

Veckorna går såå fort å ändå blir jag lika glad varje gång jag konstaterar att det är fredag. Här kommer dagens bild:

2013-04-19 07.01.05

Gick ut och käkade på lunchen och åkte sedan hem och gick en sväng med hundarna som sen fick följa med i bilen på eftermiddagen.

Efter jobbet tog Henke Neo på en promenad medan jag gick in i skogen med tjejerna. Har ju precis börjat träna sök med Vinna och jag körde samma koncept denna gång och det gick precis lika bra denna gång men med något större medvetenhet hos Vinna som nog börjar första vad det innebär att söka.

2013-04-19 16.54.482013-04-19 16.54.48-12013-04-19 16.54.48-22013-04-19 16.54.51-22013-04-19 16.54.53-1

Humla fick ett sök med 4 dummiesar och hon har bra motivation nu. Området var inte såå stort men fullt tillräckligt för Vinna. Skulle gissa att området var ca 30*50 meter. Härligt att man ÄNTLIGEN kan hitta snöfria ytor.

Efter att jag skjutsat ner Henke på krogen stannade jag till på Kjelles och köpte Penseer som jag sedan planterade i mina tre krukor på bron. Blev även en bonusblomma, fråga mig inte vad, som får stå på bordet på framsidan.

Efter att ha ätit upp min lunchlåda innehållande risotto samt ett glas vin så dammsög jag huset och torkade golvet så nu är det lite fräschare hemma såhär lagom till helgen. Att bo på landet vid en grusväg är inte optimalt den här tiden på året. Oavsett så trivs jag sååå bra!!!

Klockan 21 slog jag mig ner i soffan med vinglaset å bara njöt av hur mycket jag fått uträttat idag.

Jag har alltid velat kunna redigera bilder så att de blir både svartvita och färg. Trodde det var svårt så jag har aldrig satt mig in i det å så var det lätt. Testade och här är min första bild…

Vinna svartvit

Inga kommentarer: