lördag, april 06, 2013

Men kolla, min Vinna kan!!! Dessutom hade vi fint besök idag…

Vaknade tidigt men tvingade mig kvar i sängen till 08:30. Frukost och sedan fixade vi en att göra lista… När det var klart skulle vi gå en promenad med hundarna. I ett träd på gården, precis utanför dörren sitter en stor fågel så jag hämtade kameran för att fotografera. Det visade sig vara en Lappuggla som slagit sig ner på vår gård. Fick flera bilder och Henke fick en film men den får ni se på Facebook.

Här kommer några bilder på Lappugglan.

DSC_4830bDSC_4843b

När vi promenerade en knapp timma med hundarna tog vi båda bilarna och åkte in till stan. Vi började med att lämna all kartong och plast på återvinningen. Det var ett helt släpvagnslast. Släpvagnen lämnade vi till Lasse och Birgitta liksom Neo och Humla som ska får vara i Enånger i några dagar.

Handlade lite mat och dryck och åkte sedan och ställde oss i världens tråkigaste kö, till biltvätten. Tog sååå lång tid men nu är båda bilarna rena och fina tack och lov.

Lunch intogs på Frasses och när vi kom hem var jag så frusen att jag kröp ner under filten en stund innan jag tog med mig Vinna på en promenad tillsammans med en kråka. Idag var Vinna riktigt duktig och gjorde inga försök att äta eller döda kråkan. Hon fick ett sök med kråkan bland ris från avverkningen och sedan två linjetag och hon var väldigt dukti. Hon kan min fina Vinna!!!

DSC_4847DSC_4850DSC_4853DSC_4857DSC_4874DSC_4882DSC_4889

På kvällen förberedde vi mat och packade så i morgon bär det av mot skidåkning!!! På kvällen blev det dessutom värsta snöovädret vilket inte uppskattas för jag vill ha barmark NU!!!

Inga kommentarer: