tisdag, juni 11, 2013

Dags för efterkontroll på Vinna

Idag var det dags att åka till veterinären med Vinna igen. Inge något akut eller så utan helt enkelt dags för efterkontroll med anledning av ormbettet. Prover skulle tas för att kontrollera njur-, lever och blodvärden.

Redan när jag kom till jobbet klockan 8 ringde HT (Hudiksvalls Tidning) och frågade om de kunde använde Vinna som praktiskt exempel då de skulle skriva om sommarens faror för våra husdjur. Självklart fick de det så jag kollade med veterinärkliniken om de kunde få hänga med och det var såklart inga problem.

Vinna är cool när hon är hos veterinären. När Pia lyssnade på hjärtat konstaterade hon att hon hade en imponerande lugn vilopuls, som en tävlingshäst som hon uttryckte det.. Både jag och Pia fick berätta vad som hänt och vad som kan hända och händer i hundens kropp efter ett ormbett. Prover tog och vid lunch fick jag besked att allt var jättebra och Vinna var friskförklarad för “Hop och lek” som hon uttryckte det. Perfekt! Då ska hon få gå kurs i morgon men vi kommer att trappa upp träningen lugnt nu ett par veckor och smyga igång…

På kvällen hade vi träff med "Ogmion” logen så vi var iväg på utflykt till en silversmed och en keramiker innan vi avslutade kvällen på Restaurang Route 84 i Forsa. Åt så jag höll på att storkna men gott var det! Wink

Inga kommentarer: