fredag, juni 28, 2013

SEMESTER!!!

Som vanligt har man en tanke att sista dagen på jobbet innan semestern ska bli lugn. Tyckte att jag planerade det hela så att allt skulle vara klart på torsdag men så dyker det upp en hel drös med ärenden natten mot fredag. Det är väl typiskt! Nåväl allt hanns klart och klockan 16:30 blev det SEMESTER!!!

När jag kom hem gick vi en promenad med alla vovvarna. Det var precis så härligt varmt och fint som man vill ha det på semestern…

2013-06-28 18.01.25

När vi kom tillbaka tog jag med några dummiesar och tog med Humla och Vinna ner på täkten för att köra lite dirigeringsträning. La ut två områden. Skickade Vinna till område 1 vilket funkade fint. Skickade sedan Humla från samma plats med till område nummer 2. Sedan fick Vinna gå på ett linjetag till område nummer 2 och på den sista skickade jag ut Humla mellan de två områdena och blåste stopp och skickade till område dummer 1. Funkade väldigt fint. Gjorde om samma övning igen men denna gång till två nya området och det funkade lika fint! Blinkar

Efter detta började min stoppträningen. Kör stopp på inkallning med extern belöning bakom. Vill att Vinna stannar på signalen och sedan sätta sig om jag ber om det. Stopp funkade fint men sen la hon sig ner. Så vill jag INTE ha det… Blinkar Körde några stopp och det blev några eftersom hon hela tiden la sig men belöningen kom först när hon satt. Vi får se på nästa träning om hon fattar.

Avslutade med att de fick ta varsin markering över ett dike med hög vegetation.

När jag kom hem satt Henke med en öl på altan så jag tog ett glas vin. Åååå vilken härlig inledning på semestern!

Till middag blev det grillad pepparbiff med baconinlindad halomi och grillad majs.

På kvällen såg vi en bra film med Morgan Freeman

Inga kommentarer: