lördag, juni 22, 2013

Lugn dag men varifrån kommer alla fästingar?

Sovmorgon till 09:30men så kröp jag ju i säng först vid 3-tiden. Slappade medan hundarna njöt ute på gården. Blev en kort promenad ner till huggormsjön som den numera får heta. Hundarna svalkade sig lite och sen när vi kom hem skulle Henke klippa men hann bara två varv sen började det regna. Slutade efter 10minuter men då var ju gräset blött. Jag dammsög och renbäddade och sen monterade vi äntligen fast vapenskåpet så att de är lagligt igen… Blinkar

Vilade och fixade med hemsidan och hann dessutom med en kort andträning med Vinna vilket funkade finfint idag. Höll till inomhus idag och körde bara gripanden men det fick så bra att jag kunde skicka ut henne på en apport och inte bara gripa på invägen…

På kvällen blev det risotto och lax och sen tog jag tag i bloggen också för nu låg jag en hel vecka back….

Men nått jag undrar över är om det är ett fruktansvärt fästingår i år eller om vi har flyttat till ett riktigt fästinghål? Bara idag och igår har vi plockat över 20 fästingar på hundarna, de flesta på Neo faktiskt… 20 fästingar har jag ALDRIG plockat på mina hundar på en hel sommar ens…

Inga kommentarer: