måndag, juni 24, 2013

Fem dagar kvar

Så är det bara fem dagar kvar till semester… Åååå vad skönt det ska bli!

Efter lunchen tog jag med hundarna i bilen då jag tänkte åka och träna lite Rally på klubben men jag blev så seg på eftermiddagen att jag skippade.

När jag kom hem blev jag däremot sugen på lite apporteringsträning så jag gick ner på en åker som de slog i helgen och tog med dummies och tennisbollare. La ut ett sök med 13 bollar som Vinna och Humla fick se. Tennisbollarna låg i det höga gräset men också i det korta gräset på stubbåkern. Humla fick börja och tog in tre stycken sedan fick Vinna gå. Tog också in tre innan Humla fick ta in två. Vinna tog sedan in ytterligare tre medan Humla sedan fick ta in de två sista. Såååå duktiga var de!!!

Efter det så körde jag lite höger och vänsterskick med Vinna. Klockrent!

Även Humla fick köra och det gick OK men tror banne mig Vinna var bättre. Däremot störde Vinna lite när Humla skulle skickas. Då kom hon tussandes fram till mig istället för att ligga där jag lagt henne. Behövs mera sån träning uppenbarligen!

Avslutade med markeringar över ett området som inte var slaget. Gick sådär,,, båda valde att springa runt gräset istället för igenom men det blir ju lite tokigt när jag själv gått fram och kastat för då utgår de från den platsen jag stått och kastat. Markeringar får jag träna när jag har en kastare helt enkelt!

Himla härligt var det i vilket fall att träna på riktigt igen. Kändes finfint!

Förresten så har jag beställt ögonlysningstid för Humla å de ska dessutom få kolla hennes läppar som är så såriga trots att jag behandlat dem i nästan fyra veckor nu. Hon besväras väldigt mycket av dem och det verkar klia nått fruktansvärt så det är inte konstigt att hela läpparna blir som ett hårt pansar som hon kliar och nöter dem mot backen hela tiden. Stackars lite…

På kvällen kom Lasse och Birgitta förbi och fikade och hade med sig nykokt svartvinbärsjuice. Mums!

Inga kommentarer: